Strona główna » O firmie » Press » Spotkanie z Tomaszem Garstką, czyli jak edukować i wychowywać
A A A
Drukuj

Spotkanie z Tomaszem Garstką, czyli jak edukować i wychowywać

15.06.18

Sobota 16 czerwca 2018 r. (godz. 18:00 - 20:00). Psyche Books&Cafe. Księgarnio-kawiarnia - ul. Chodakowska 19/31 w Warszawie

articleImage: Spotkanie z Tomaszem Garstką, czyli jak edukować i wychowywać fot. Thinkstock

Zapraszamy do udziału w spotkaniu z Tomaszem Garstką - autorem książki "Psychopedagogiczne mity, jak zachować naukowy sceptycyzm w edukacji i wychowaniu", która zdobyła Nagrodę Czytelników w konkursie "Książka dla trenera" oraz wyróżnienie Kapituły Konkursu.

Nauczyciel chcę być efektywny. Wyzwaniem jest praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (choćby z ADHD, Zespołem Aspergera lub uczniami szczególnie utalentowanymi) oraz radzenie sobie z trudnymi zachowaniami. Psycholog szkolny, pedagog, terapeuta – chcą być skuteczni w pomocy dzieciom i młodzieży. Rodzice – chcą jak najlepiej dla swoich pociech. Wszyscy gotowi są wykorzystywać metody opisywane jako "powszechnie stosowane i sprawdzone", "oparte na najnowszej wiedzy, dotyczącej pracy mózgu", "dające rewelacyjne rezultaty".

I tu rodzą się pytania…

Jak rozpoznać metody o potwierdzonej efektywności od tych jedynie reklamowanych jako skuteczne?

Czy "innowatorskie" i "nowoczesne" zawsze oznacza "efektywne" i "skuteczne"?
Jak mają się obietnice Kinezjologii Edukacyjnej, Integracji Sensorycznej i Neurodydaktyki do faktów na temat ich skuteczności?
Czy dbanie o pozytywną samoocenę dziecka to najlepsza droga do jego szkolnych sukcesów, poczucia szczęścia i szanowania innych?
Czy może dla skutecznego wychowania dziecka warto najpierw przepracować "rodzinne uwikłania emocjonalne" sprzed pokoleń?

Do odpowiedzi na nie zaprosiliśmy laureata nagrody "Książka dla trenera" - Tomasza Garstkę

A kim jest ten Pan?

Tomasz Garstka – psycholog, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Szkolił się w zakresie socjoterapii i psychoterapii psychoanalitycznej. Z czasem zmienił perspektywę psychologiczną z "humanistycznej" na opartą na dowodach naukowych (evidence-based). Jest członkiem Klubu Sceptyków Polskich, organizacji non-profit, która działa na rzecz krzewienia rzetelnej empirycznej wiedzy naukowej, ochrony opinii publicznej przed dezinformacją w obszarze nauki i demaskowaniem działalności pseudonaukowej. Obecnie zajmuje się prowadzeniem warsztatów i szkoleń dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, podczas których prezentuje standardy badania efektywności stosowanych metod. Jest autorem tekstów popularyzujących naukowy sceptycyzm i myślenie krytyczne w oświacie publikowanych w piśmie "Dyrektor Szkoły". 

A cóż to za książka? Komu się przyda?

W książce jego autorstwa, pt. "Psychopedagogiczne mity. Jak zachować naukowy sceptycyzm w edukacji i wychowaniu" omówiono popularne tezy, niepoparte wynikami naukowych badań empirycznych oraz mity na temat metod nauczania, wychowania, pomocy psychopedagogicznej dla dzieci i młodzieży. Przedstawiono psychologiczne mechanizmy i wyjaśniono, dlaczego łatwo dać się uwieść pseudonauce, kierując się dobrymi intencjami.

Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych i rodziców uczniów. Zainteresuje również studentów kierunków nauczycielskich, psychologii, pedagogiki. Autor wraz z dr Andrzejem Śliwerskim z Uniwersytetu Łódzkiego przygotowują na rok 2019 "Psychopedagogiczne mity 2. Dlaczego warto pytać o dowody"

Jesteś Rodzicem? Nauczycielem? Pedagogiem? Wychowawcą? Psychologiem? Terapeutą dziecięcym? Studiujesz psychologię, pedagogikę? Doskonalisz się zawodowo w zakresie: (lub wysyłasz dzieci na zajęcia prowadzone przez specjalistów) Integracji Sensorycznej, Kinezjologii Edukacyjnej, Neurodydaktyki. Koniecznie przyjdź, poznaj dowody, zabierz głos w dyskusji!

P.S. Wstęp wolny :)

Serdecznie zapraszamy!

15.06.18
Zobacz wszystkie materiały pochodzące z: Wolters Kluwer Polska sp. z o.o.
Zapisz się na newsletter
Serwis Pomocy
Polecamy:
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE