Strona główna » Zarządzanie marketingiem w kancelarii prawniczej [Książka tygodnia]
A A A
Drukuj

Zarządzanie marketingiem w kancelarii prawniczej [Książka tygodnia]

29.06.17

"Czy o tym wiedzą, czy nie, wszyscy prawnicy są marketingowcami, chociażby robiąc dobre lub złe wrażenie, czy to na klientach, czy w środowisku prawniczym" - John B. Quinn – kancelaria procesowa Quinn Emanuel

articleImage: Zarządzanie marketingiem w kancelarii prawniczej [Książka tygodnia] Książki wydane nakładem Wolters Kluwer Polska

Wokół marketingu usług prawniczych narosło wiele mitów i nieporozumień. Dzisiaj rzadziej niż kilka lat temu słyszy się opinie, że marketing usług prawniczych nie istnieje. Niestety, wciąż jeszcze zdarzają się przypadki utożsamiania marketingu z reklamą, które to pojęcie jest wciąż w branży usług prawniczych materią problematyczną. Ograniczenia, wykreowane "sto lat temu", nie tylko nie mają zastosowania w obecnej rzeczywistości, lecz także często prowadzą do działań oscylujących na granicy profesjonalizmu i etyki. Zwykle nie jest to wynikiem złej woli, częściej braku wiedzy z zakresu praktyki rynkowej, której nie oferują nawet najlepsze wydziały prawa polskich uczelni. Stąd pomysł na tę książkę, adresowaną do szeroko pojętego środowiska prawniczego. Autor wykorzystał w niej wyniki swoich badań (bodaj pierwszych takich w tej części Europy), które dostarczyły ciekawego materiału na temat świadomości marketingowej środowiska prawniczego w Polsce. Szczególne miejsce poświęcił jakości usług prawniczych, która niezależnie od uregulowań formalnych, mód i tendencji jawi się jako kluczowy instrument marketingowy na tym rynku.

W publikacji zostały omówione podstawowe pojęcia marketingowe, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki usług prawniczych. Autor systematyzuje wiedzę marketingową niezbędną do zrozumienia całości procesów rynkowych, w obliczu których stoi firma prawnicza, a dzięki połączeniu zainteresowań naukowych z praktyką umiejętnie wiąże wiedzę teoretyczną ze specyfiką działań biznesowych. Analizuje między innymi:
na czym polega specyfika usług prawniczych,
co składa się na otoczenie rynkowe kancelarii prawniczej,
zachowania klientów w kontekście marketingu strategicznego i operacyjnego.

 

Jacek Górski 29.06.17
Zobacz wszystkie materiały pochodzące z: Zespół księgarni Profinfo
Zapisz się na newsletter
Serwis Pomocy
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE